Először is olvasd végig a Szabályzatot! (Szépen kérlek rá.)
Ha megvan, és számodra betarthatók a szabályok akkor keress egy jó nevet a karakterednek! Ezen regisztrálj! (Ugye nem kell mondani, hogy egy név NAGY KEZDŐBETŰVEL kezdődik?)
Válaszd ki, hogy melyik fajba szeretnél tartozni (Tünde vagy Sárkány). Ezek alapján szükséged lesz a karaktered adataira:
- Név (Akármilyen cirkalmas, kiejthetetlen, 10 magánhangzós 1 mássalhangzós is lehet)
- Kor (A Tündék 90 évesen is 20-nak néznek ki; a Sárkányok 2 hónaposan már kisebb ház méretűek)
- Faj (Tünde vagy Sárkány)
- Nem (Ez egyértelmű)
- Fegyver (Csak Tündéknél kell, általában íj, kard vagy kisebb dobótőrök, hajtűk… etc.)
- Képesség (Csak Tündéknek, később a „Képességek” címszó alatt megtaláljátok)
- Küllem (Ha nem az oldalon vagy a netről keresel képet magadnak, részletesen írd le, hogyan néz ki a karaktered)
- Jellem (belső tulajdonságok)
- Múlt, élettörténet (ez lehet három sor, vagy akár 10 oldal is, ahogy tetszik)
Szabályos karakter igénylés esetén amint lehet, csináljuk a karaktert, és játszhatsz is. Amíg nincsen kész a karaktered, ne kezdj el játszani!
És egy alap adatlap, hogy semmi ne maradjon ki:
Név:
Kor:
Faj:
Nem:
Fegyver:
Képesség:
Küllem:
Jellem:
Múlt, élettörténet:
Mozillával nem, de IE-vel lehet képet beilleszteni, javaslom, azt használjátok! A reagok végére rakjátok be a karakteretek kicsinyített képét! Köszi!
Fontos, hogy ha egy hónapig nem reagolsz, akkor a karakteredet "kivonjuk a forgalomból" vagyis "eltűnik" a játékból. Nem töröljük, ha szeretnéd újra megkapod! Ha valamilyen oknál fogva nem tudsz hosszabb ideig reagolni, azt kérjük, hogy jelezd!
Írásjelek
Aki játszott már fórum alapú szerepjátékkal, az ezt a bekezdést átugorhatja, ugyan az, mint mindenhol máshol.
A karakterek cselekvéseit * jelek közé tesszük.
Pl.: *Gyanakodva méregette az idegent, keze lassan, remélhetőleg észrevehetetlenül az övére csúszott, ahol a dobótőr volt.*
A karakterek mondandóját – jelek közé tesszük.
Pl.: - Ki vagy és mit akarsz? - * kérdezte ellenségesen.*
A karakterek gondolatait ~ (Alt Gr+1) jelek közé tesszük.
Pl.: ~Nem tudom, mit akarhat, de jobb vigyázni.~
Amikor a karakterek a különleges képességüket használják, azt / jelek közé tesszük.
Pl.: /Szellem/ A felé suhanó nyílvessző elől nem tért ki, de nem is kellett. Az csak átsuhant a testén, semmiféle kárt nem okozott. /Szellem/
Ha sokáig (napokig) nem kapsz választ akkor írhatsz egymás után kétszer, és persze akkor, ha egy helyen egyedül vagy.
Képességek
Ez a Sárkányoknál nincs, mivel 6 hónapos kortól (csakis kizárólag attól) tudnak tüzet fújni (általában a Sárkány színével megegyező színűt), és tudnak repülni. A pikkelyeik erős védelmet nyújtanak, a karmaik, farkuk és állkapcsuk tökéletes fegyver, nem is kell jobb.
Ellenben a Tündéknek kell a mágia, hogy harci tehetségükön kívül meg tudják védeni magukat.
A Tündék magasabbak és nyúlánkabbak az embereknél, ezáltal gyorsabbak is náluk, lassabban fáradnak, szemük éjszaka is lát. Az erdőben remekül el tudnak rejtőzni, macska ügyességgel másznak fára vagy akár hegyre.
Így a Tündék választhatnak 1 (ismétlem, egy) képességet plusznak:
- Látnok: Ezt a képességet nem lehet irányítani, csak úgy megtörténik. Jövőt, múltat vagy akár más helyszínen játszódó jelent lehet vele látni. Ritka az olyan eset, hogy egy Tünde meg tudja idézni a látás képességét direkt, de előfordulhat.
- Pajzs: Nem áttörhetetlen és nem öröklétű, mindazonáltal hasznos, sok gyakorlás után életet menthet. Hogy meddig bírja a pajzs, az a támadótól és a védekezőtől függ.
- Telepátia: Gondolatokon keresztül lehet üzenni másnak, de az érintett fél nem tud válaszolni csak szóban. Nagyon fontos: ez nem gondolatolvasás!
- Energia: A Tünde az energiáját a fegyverébe irányítja ezzel megsokszorozva az erejét. Függ az erőnléttől és a testi épségtől is. Így például sebesülten biztosan nem tud hatásosan támadni.
- Gyógyítás: Saját energiával való gyógyítás vagy öngyógyítás. Mindenképpen függ az erőnléttől és a testi épségtől.
Fontos, hogy a karakter személyiségének megfelelő képességet válassz! Ha egy kedves, visszahúzódó másokon segítő karaktered van, biztosan nem az „Energia” fog illeni hozzá!
Majd még meglátjuk, lehet, hogy lesz olyan, hogy lehet szerezni több képességet…
Képességet cserélni NEM lehet!
Hol kezd a játékot?
Lényegében bárhol. Ha olyan helyre írsz, ahol már van valaki, akkor a találkozást követően be kell mutatkozni! Esetleg ha egy helyszínen vagytok, mégis elkerülitek egymást, akkor természetesen nem kell.
Fontos, hogy megismerkedés előtt nem ismered a karaktert, hiába ismered az alakítóját!
Hány karaktered lehet?
Régi motorosoknak sem ajánlok kettőnél többet. Ha új karaktert kérsz, új névvel kell regisztrálnod!
Plusz szereplők
Mivel egy egész világban játszunk, ezért elkerülhetetlen, hogy senkivel ne fussunk össze. Persze, a sivatagban sétálva furcsa lenne, ha szembe jönne valaki, kivéve, ha az egy délibáb…
A vásártereken hemzsegnek az emberek, akkor is, ha egyedül Te vagy csak, aki oda reagol. Így le kell írnod azt is, hogy mi történik körülötted.
Természetesen találkozhatsz általad kitalált Sárkánnyal vagy Tündével is, akár harcolhatsz vagy beszélgethetsz is vele, de ha hosszútávon is magad mellett akarod tartani, inkább csinálj neki is külön karaktert.
Ez egyetlen esetben hanyagolható el: ha van egy vagy több állat, pl. macska, ló, kutya, farkas, sas… stb. akik a karaktereddel tartanak, segítik, vagy csak társaságnak vannak.
Amit tilos
Szigorúan tilos megölni más karakterét, kivéve, ha a játékos maga kér rá. (Erre bizonyítékot is kérhetünk!)
Tilos hülyeségek beírásával elrontani mások játékát.
Káromkodni lehet, de moderáljuk magunkat, csak abban az esetben, ha tényleg elhanyagolhatatlan, és akkor sem muszáj kiírni.
Nem írhatod meg előre, mit csinál egy másik karakter. Te csakis a saját karaktered nevében beszélhetsz/cselekedhetsz.
Minden karakter legyőzhető. Tehát ha egy nyílvessző feléd tart, és Te nem veszed észre, akkor nem tudod elkerülni, mindenképpen megsérülsz. Ha észre is veszed, sem biztos, hogy el tudod kerülni.
Nem a 21. században vagyunk, tehát pisztoly, puska, gépfegyver, autó, bomba, számítógép, cigaretta NINCSEN. Maximum pipa.
Erënia földjén megjelent a Tavasz. Lassan minden virágba borul, az erdők újra rejteket adnak, s a vándormadarak is visszatérnek. Meleg, illatos szellő járja az egész Birodalmat.